Måndag

Har ledig dag idag och det är värkligen en sådan där skön dag att bara få vara hemma på. Är regnigt så har mest bara setat inne och kollat på TV. Hur skönt som helst! Sitter och väntar på att storebrofr ska ringa så vi kan åka och tvätt min bil.

Red Totte på banan i går. Gick hur bra som helst! Försökte mest bara att få honom att gå framåt och gjorde lite serpentiner och volter för att han skulle följa med. Var väldigt fin och avslappnad och gick bra framåt. Gjorde lite samma jobb i galoppen men han har ju fortfarande lite jobbigt att korta sig i vänstergaloppen. Provade sedan på slutet att göra galoppombyten. Totte var jätteduktig på det och hade jag varit lite duktigare på det så hade han lätt kunnat gjort det i vartannat steg. Nu vart det vartannat någon gång, vart tredje ibland osv. Men om jag tränar lite till på det så kommer vi nog klara det snart också. Totte vart i alla fall superuppåt av att göra det så hoppade några språng på de två kryssen jag har uppställda. Jäklar vad han hoppade! Hoppade super mycket med rygg och hade mycket bjudning, på små kryss bara haha. Han är så fin min lilla Totte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0