Jobbpass från helvetet

Har avklarat ett av mina jobbigaste jobbpass. Var tredje måndag jobbar jag mellan 7-18. Inte bara det att man spenderar 11 timmar på jobbet, måndagar kan vara riktigt hemska och idag var absolut inget undantag. Mellan 10-12 ringde det konstant och från och till kundet det vara mellan 10-14 st i kö. Inte är det många som är trevliga heller utan många som är sura och irriterade och vill inte alls förstå att ringa och beställa en service kanske inte är någon hit på måndagar. Utan allt handlar bara om: jag vil, jag ska, ska bara görs si bara göra så, tar ju inte så lång tid. Ja men det vet ju inte tex kundmottagaren i andra änden att du bara ska prata ett par sekunder. Jaja det är en fight man får ta varje måndag.

Igår åkte Tottes päls av. Tyckte han såg så himla skabbig ut efter jag tvättat honom i torsdags och efter lite närmare koll insåg jag att han satt en liten fin päls. Inte konstigt att han dom senaste veckan/veckorna svettats som en liten gris. Pigg och fräsch kändes han igår när jag red honom och hans temp ligger på strax under 38 grader. Så en rejäl träningsvärk var nog det som var problemet i fredags, dom där bakbenen som är så viktiga att få med sig vill inte riktigt samarbeta med mig trör jag :)



Tott färdig för avfärd i fredags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0