Hoppträning och Peter Eriksson clinic

Har haft fullt upp dom senaste dagarna. I onsdags hopptränade jag för Marie. Totte var lite seg i början, men när vi travade cavaletti på volt lossnade han och började bjuda. Sedan hoppade vi en 5½ och fem galoppsprång ner på en oxer. Totte var superduktig och hoppade jättefint!! Sista gången hoppade vi den lingen på 1,15 hur lätt som helst och Totte fick så mycket beröm för att han hoppade så fint. Sedan hoppade vi en linje med cavaletti, 3 galoppsprång, räcke, 3 galoppsprång till cavaletti. Hoppade även där sista gången räcket på 1,15. Som han hoppade Totte. Sedan tror jag nog att han blev trött, var mycket mjölksyreträning och sedan blev det en längre paus så han segnade till. Så när jag började över 5½ fick han nog ta i väldigt mycket över första oxern, för på den andra började han stå emot 2-3 galoppsprång innan och stannade. Sedan fösökte han sticka på sidan när jag skulle travhoppa krysset. Så Marie sänkte ner till 1,05 och då hoppade han jättebra hela banan. Hade ett hinder på 1,10 sedan låg det på 1-1,05m. Fina Tottekillen. Önskar bara att man haft vanlig kamera eller filmkamera med sig när han hoppade som han gjorde. Han fick massvis av beröm av Marie och även Eva tyckte att han hoppade superbra, så det hade varit roligt om man hade kunnat sett det från sidan. Men nu fick jag nöja mig med känslan och den var ju inte heller fy skam ;)

Igår var det i alla fall clinic i Rättvik för Peter Eriksson. Var där och tittade med mamma och Anna. Det enda negativa var att ljudet var lite dåligt. Annars var det väldigt rolitgt och lärorikt att vara där. Fick lite ideér om övningar man kan köra hemma så det ska jag nog prova på. Så får man se om man klara av hans kriterier för att hoppa vissa höjder haha.

Tog lite bilder med mobilen, kanske lägger upp dom senare. Blev lite långt ifrån för jag fattar inte hur man zoomar. Är det någon som har en Xperia x10 mini pro som vet hur man zoomar när man tar kort?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0