Tävling Falu RK

Var iväg till Främby och hoppade en 1m klass idag och ja vad ska man säga. Resultaten det här året följer ju inte riktigt känslan. Kan säga att jag var lite osäker inför idag då det krånglade lite på senaste träningen. Att dessutom underlaget var uselt idag gjorde´ju inte mig så mycket tuffare direkt. Började direkt jag kom in i ridhuset att Fia säger att jag måste lägga om planen hur jag skulle rida till 1:an (att tillägga är att Fia sa när vi gick banan var det viktigaste att jag hade en plan hur jag skulle rida till 1:an), eftersom många valt det vägen (ca 40 ekipage före mig) och underlaget höll inte. Vilket innebar att hela den planen sprack vilket jag inte tycker om när det händer mig. I alla fall red den vägen Fia sa, var superotydlig mot stackars Totte som inte fattade någonting och bröt av till trav när vi red mot 1:an. Min första tanke är "vad sjutton gör jag nu!?", innan jag kom på att framåt ska det vara och fick in ett minigaloppsprång och Totte hade såklart inte en chans att hoppa, vet inte riktigt heller om han överhuvudtaget uppfattade att vi skulle hoppa.
Tog i alla fall om och la honom lite stort men han hoppar utan att tevka, gjorde däremot jag så jag hamnade lite efter i språnget, fortsätter att vara lite osäker mot 2:an, men det hoppar han. Bestämmer mig sedan att nu får velandet vara slut och det är dax att börja rida och resten av banan går hur lätt som heltst. Fick ett ner på 5a då han blev lite tittig upp mot läktaren och tänkte springa på sidan, men jag blev faktiskt bara förbannad isället för att bli osäker och fick honom att hoppa igenom kombinationen ändå, men som sagt a-hindret åkter ner eftersom vi kom lite när inpå det när han försökte sticka på sidan.
Hursomhelst från 3:e hindret och framåt blev det kanon och så glömmer vi hur kasst jag red på 1 & 2 och går vidare helt enkelt :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att resten av banan gick bra! Jag var alldeles för trött för att pallra mig ned o titta, men nästa gång så kommer ja o hejar ;)

2012-04-23 @ 16:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0