Tävlat idag

Lite blandade känslor. Dels gick han jättejättebra, men så klart 4 fel! eller nja egentligen 7 fel. Men ett stopp vart det. Ganska onödigt gjort från min sida. Han vart ganska tittig och spänd när jag kom in i ridhuset. Första inomhus dessutom på hemmeplan där han alltid blir lite avvaktande. Men idag var han superladdad när han kom in, men som sagt riktigt tittig var han. Så medan den andra ryttaren hoppade red jag runt och visade han lite hinder. Såklart inte det han stannade på. Han hoppar i alla fall 1:an superfint, sedan dök tvåan upp ganska snabbt ur en sväng. Jag kommer lite i obalans, har han lite utåtställd och ungefär två galoppsprång ifrån upptäcker Totte att det är det hindret vi ska hoppa och blir nog lite förvånad samtidigt som han tittar till på hindret. Ett hinder vi hoppat massor med gånger (dessutom får jag skämmas lite på jobbet för det var ju såklart jobbets sponsorhinder han stannade på). Men skrittar fram till hindret så han får titta på det, tar om och han klipper det så fint. Resten av banan går galant, kom lite dåligt in på sexan bara, vilket gjorde att distansen till 7a,b stämde lite dåligt men löste det ändå. Men i övrigt kändes allt väldigt lätt, Totte var superladdad och ville inte riktigt lyssna på förhållningarna ibland. Men ja det är en liten detalj vi får jobba på samtidigt som jag gillar det, härligt att ha en häst igen med riktig framåtbjudning :)


Bild från förra året, då hoppade han det fint! Dock var det en oxer i år med grind i framkant och en mycket knixigare sväng.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad kul att du tyckte det gick bra i alla fall! =D

2011-10-09 @ 18:20:29
URL: http://malinottenback.blogg.se/
Postat av: Malin

Hur högt hoppade du? =)

2011-10-09 @ 18:20:48
URL: http://malinottenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0