Söndagens tävling

Var som sagt iväg och tävlade i Söndags i Svärdsjö, var dax för andra omgången av div. 3. Vi vann ju första så ganska logiskt låg vi ju i ledningen inför omg.2 :)
Hoppade i alla fall först 1m, han var kanonfin på framridningen och sedan dog han lite på framhoppningen. Men var väldigt djupt på framhoppningen och då har han väldigt lätt för att bara gräva ner sig och inte vilja. ¨Så försökte fokusera jättemycket när jag kom in på banan att han skulle vara framme. Å jo tack det var han, fick så mycket tryck i honom på ettan så vi flöt ut jättemycket till tvån (ett & två var en linje på böjt spår), men han fixade det fint i alla fall. Gick kanonbra hela banan, trots det fick vi ett nerslag. Vilket retar mig lite, visserligen var det en liten miss från min sida, han blev lite stark och jag skulle ha tagit tillbaka honom bättre. Men jag känner att varenda liten miss jag gör så rulla bommen. Börjar bli lite frustrerande, för så klart som det nästan alltid brukar vara, han var inte i en enda bom på hela bana förutom sexan som rulla av. Men men det är bara att fortsätta snart så lossnar det nog. I övrigt så var ju rundan riktigt kanon och vi fick inte ett enda dåligt språng!

Sedan var det dax för lagklass, Sara inledde med 4 fel, sedan var det min tur eftersom jag red 90cm den här gången. Och återigen fick jag till en kanonrunda och den här gången så var han inte i en enda bom, vilket han inte ska vara på 90 heller ;) var supernöjd med den rundan. Sedan inledde Ida i 1m med att rida nolla. Så det var nervöst inför Linnea som red på slutet, dessutom var det bara två lag klara för omhoppning. Tyvärr så var det inte riktigt Linneas dag och det vart två stopp, riktigt synd. Men trots det slutade vi 3:a!! Så vi behåller fortfarande ledningen med ca 2p tror jag det var.
Lite roligt var att överdommaren sagt till Fia att hennes bana var alldeles för lätt och att alla lag skulle nolla. Medan jag sa tvärtom till mamma innan vi åkte till tävlingen, att färre lag skulle nolla när Fia byggde för hon bygger lite svårare. Absolut inte dumt, utan egentigen alldeles lagom svårt så man verkligen måste rida, inge långsida snett igenom här inte. Däremot förra omg. var nog lite för lätt, då hela 7 lag gick till omhoppning mot den här omgången då endast två gick vådare. Men Anita som byggde i Leksand bygger inte svårt heller.
Men nu är det riktigt spännande inför sista. Får se hur det blit, vi är 5 st som vill rida nu så vi får se om jag blir med eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0