Gårdagens tävling

Var och tävlade i Avesta igår. Är inte allt för nöjd med dagen, känner mig väldigt besviken på mig själv. Totte var kanonfin när jag red fram och jättebra på framhoppningen. Måste faktiskt säga att igår var första gången jag var riktigt nervös i år. Har faktiskt varit riktigt lugn på de andra fyra starterna jag gjort. Börjar med att den som startar före mig kraschade 2:an och det tar superlång tid för dom att bygga upp den. Så jag har jättemycket tid på mig att rida runt, vilket är både bra och dåligt. Det dåliga när jag är nervös är att jag bli ännu mer nervös. I alla fall, hon innan vägrar ut sig och jag får startsignal. Kommer helt okej på 1:an, sedan är jag lite nerövs för tvåan eftersom den andra kom så totalt fel, Totte bjuder jättefint på den och jag tänker att jag ska ta en halvhalt och rida an. Men i stället lägger jag fram handen och driver på honom. Så han hoppar ju inte så klart, lägger honom i ett skittaskigt läge så jag förstår att han inte hoppar. Lägger en volt och gör precis som jag tänkt innan och kommer perfekt (såklart). Sedan gör jag samma misstag som i Fagersta försöker plocka bort ett galoppsprång på distansen där det ska vara sex, så jag rider på fem, men denna gång hoppade han i alla fall. Sedan avslutar vi det hela med att Totte hoppar 7:an och 8:an som om det vore 1,20 minst. Så jag håller även på att åka av på sista hindret.
Måste tagga ner lite, jag vill så himla mycket så därför stressar jag runt lite, i Falun ville jag bara få till en bra 1m runda med framåtbjudning i Totte eftersom han var så seg i 90, så då gick det ju jättebra. I Avesta och Fagersta går jag in med inställningen att det enda jag vill är att vinna. Vilket gör att jag får lite bråttom och rider iväg honom. Kan säga att jag gjorde betydligt sämre rundor ridmässigt i 1m förra året, men då ville jag bara komma runt med en bra känsla och struntade totalt i om vi skulle bli nolla och placerade. Det enda jag ville var att komma runt och då gick vi nolla i 5 av 6 1m. Nu är jag så säker på den här höjden och vill bara vinna. Vilket såklart inte är bra för det är ju bevisat nu att det bara blir fel när jag har den inställningen. Så nu måste jag lugna ner mig lite och försöka tänka att vi ska komma runt utan onödiga stopp och riv och är man nolla och placerad så är det bara en bonus.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Din blogg är fett bra :D

2011-03-30 @ 21:17:41
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Jag vet hur det är att vilja vinna hela tiden. Sån var jag också, men fick mig också en tankeställare på en tävling för två månader sedan. Gick in på senaste tävlingen med en ny attityd och inställning, och kom hem med den där rosetten som jag så gärna velat ha!



Fortsätt kämpa på, det kommer att lösa sig! :)



SV; Tack för dina åsikter! :)



kram

2011-03-31 @ 13:57:48
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0