Dagens ridpass

Red Totte på banan idag. Fortsatte med jobbet med övergångar och korta och länga honom i traven. Därefter i galoppen fortsatte jag med rakriktningen som han börjar bli riktigt fin i. Bär sig bra och är avslappnad och börjar komma ner i formen riktigt fint och bakbenen börjar komm under honom riktigt bra! Provade även att korta honom, dock inte så mycket som jag ibland brukar göra, men lite lagomt sådär och jäklar vad duktig han var och var jätte avslappnad och fin när jag längde honom. Avslutade med att hoppa dom 2 små hindrena på serpenting som jag gjorde i Onsdags. Den här gången var han jätteavslappnad emellan hindrena och sög tag lite för bra i hindrena. Så övade också på att han skulle vänta och inte dra på så mycket mot hindrena och efter ett par gånger började han gå hur bra som helst. Känns som att vi verkligen börjar komma dit vi varit och ännu en liten bit :)


Kommentarer
Postat av: Emilias Hästblogg!

Hej har startat en ny hästblogg, ge den en chans!

Emilia-eemiliaa.webblogg.se

2011-08-09 @ 01:10:11
URL: http://eemiliaa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0